Wie bieden jou support? Een team van onderwijs-
en kinderopvang
-
specialisten

Akorda is een échte branchespecialist en werkt uitsluitend voor onderwijs en kinderopvang. Wat er speelde, speelt en gaat spelen in jouw werkveld; we weten het precies. Daardoor kunnen we flexibel en proactief inspelen op complexe wet- en regelgeving. Die vertalen we op de juiste wijze naar jouw praktijk en organisatieambities. Met dank aan onze ruim 30 medewerkers. Stuk voor stuk experts op een van onze vakgebieden, die hun kennis met een frisse blik bundelen in jouw belang. Zo kun jij terugvallen op een team van specialisten.

Een team van onderwijs- en kinderopvangspecialisten

Korte lijnen, snel
schakelen
Per dienstverlening een
vast aanspreekpunt

Binnen het team van specialisten dat voor jou klaarstaat, kun jij per dienst een beroep doen op een vast aanspreekpunt. Zo blijven de lijnen kort en kun jij snel met ons schakelen. Zowel over grote thema’s als fusies, huisvesting en liquiditeit, als over alledaagse zaken als declaraties, zwangerschapsverloven en vakantiedagen. Waar je ons ook voor bezoekt, belt, mailt of appt; jouw vraag zullen we oplossingsgericht van het juiste antwoord voorzien.

Per dienstverlening een vast aanspreekpunt

Expertise door experts Maak kennis met ons!

Maak kennis met ons!

Team hr- & salarisadministratie

Bel038 - 465 98 14
Maild.post@akorda.nl

Leny Keijser • Anco Gringhuis • Alice Lageweg • Jan van der Velde • Tina Eringa • Elmar Kist • Jolanda Sijtsma • Alie Groen • Delina Post • Rebecca Boellaard • Helpdesk en ICT: Jan van der Velde & Elmar Kist 

Maak kennis met ons!

Team financiële dienstverlening, advies & controles

Bel
038 - 465 98 14
Mail
d.hagen@akorda.nl

André Habers • Hennie Borst • Koos Hallink • Lyke van Heerde • Kleisje Oosting • Jordy Bisschop • Gerda van Beek • Danny Hagen • Susanne Stam • Merel Knuppe • Annette Diphoorn • Esther Schreiber

Maak kennis met ons!

Team HR-plus werkzaamheden, juridische bijstand en wet- en regelgeving

Bel038 - 465 98 14
Mailsecretariaat@akorda.nl

HRM en extern vertrouwenspersoon: Marieke van Ginkel • HRM & FG: Mariska Zweekhorst • Jurist: Angeligue Engels - Jansen • Jurist: Hajo de Wit • HRM: Saskia Verdurmen • FG: Alex Roelinga • Extern vertrouwenspersoon: Anja van Altena

Maak kennis met ons!

Directie, secretariaat & servicedesk

Bel038 - 465 98 14
Mailsecretariaat@akorda.nl

Directeur- bestuurder: Tina Boes-Kuitert
Secretariaat: Jenet Hulleman, Darline Koning & Sanne Kanis
Relatiebeheer: Annelies Veenstra

Stichtingsbestuur

Akorda is een stichting zonder winstoogmerk. Het bestuur heeft een toezichthoudende rol en is onbezoldigd.

Een samenvatting van het jaarplan en het jaarverslag is op te vragen via e-mail. Het stichtingsbestuur bestaat uit:

N. Doorn • K. de Jonge (VZ) • W. Wijngaarden • J. Simons • T. Boes

Netwerk van partners Nog meer expertise voor jou!

Omdat samenwerken in ons DNA zit en we op al onze expertisegebieden up to date willen zijn en blijven, werken we samen met een netwerk van partners. Deze partners ondersteunen ons weer, zodat wij jou de beste support bieden.

De partners:

  • HR2day
  • Cogix
  • Klassicum
  • DotSafe
  • Passus Advies

Historie | naamgeving Akorda

Akorda, voormalige naam Administratiekantoor DCO, bestaat ruim 50 jaar en is ontstaan uit een fusie in 1993 tussen twee onderwijsbureaus van respectievelijk de plaatselijke schoolvereniging in Zwolle en de Christelijke Boeren-en Tuindersbond (CBTB).
Om een nieuwe start te maken in verband met positieve ontwikkelingen, met name op het gebied van automatisering, heeft het bestuur van Stichting DCO Zwolle in 2008 besloten de naam te wijzigen in Akorda. De naam Akorda is afgeleid van “akordo” uit het Esperanto en betekent: balans, evenwicht, harmonie. Balans in de betekenis van: “in balans zijn, tot een akkoord komen”. Daarmee geeft onze naam al kort onze visie op samenwerking weer: het zoeken naar gezamenlijke belangen en deze met elkaar in evenwicht brengen, zodanig dat dit leidt tot een harmonieus geheel. 
In 2023 maakten we een frisse start door rebranding van Akorda, aangezien Akorda de dienstverlening voor de twee sectoren onderwijs en de kinderopvang zichtbaarder wilde maken. De naam Akorda is behouden, het logo is aangepast en de website vernieuwd. Fris en modern. Waarbij ons DNA, verbinding, persoonlijk contact en onze expertise, in een zachtere stijl terug te vinden is.

Erkenningen

Akorda is een erkend Leerbedrijf en werkt daarbij samen met:

Welke support we jou bieden?

Welke support we jou bieden?

Wil jij jouw team ook
optimaal laten presteren?
Met expertise voor
onderwijs en kinderopvang
helpen we je graag!

Op onze website maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij plaatsen geen tracking of marketing cookies. In onze privacy- en cookieverklaring kun je hier meer over lezen. OK